Lægemidler, der forårsager Tinnitus

07/22/2010 by admin

Tinnitus

Oftest beskrevet som "ringen for ørerne", er tinnitus kendetegnet i mange måder af forskellige syge. Defineret som den subjektive oplevelse af nogle lyd i mangel af eksterne tilstedeværelse, lyd, tinnitus kan være stænglen fra visse sygdomme eller hændelser, der medfører høretab, øre infektioner, visse neuropatier og langvarig udsættelse for høje lyde, blandt andre.

Ototoksiske narkotika

Stoffer med potentiale til at forårsage høretab er kendt som "ototoksiske." Mange lægemidler, særlig bredt systemiske behandlinger som kemoterapi, har ototoksiske potentiale og har været kendt for at forårsage tinnitus. Især når der beskæftiger sig med aktuelle øre behandlinger, Sørg for at undersøge deres chancer for at forårsage høretab og tinnitus før anvendelse. Også spørge din læge om risikofaktorer, herunder ototoksicitet, og forskning kendte bivirkninger før du tager nogen medicin. Den antibiotikum Neomycin, for eksempel, har en høj chance for ototoksiske reaktion når de anvendes som en øre infektion behandling.

Forholdsregler

Ifølge Dr. Timothy C. Hain, MD har visse lægemidler, der tendens til at forårsage tinnitus, som anført på http://www.dizziness-and-balance.com/disorders/bilat/ototoxins.html. Hvis du i øjeblikket tager et af disse lægemidler, være opmærksom på, at medicin med ototoksiske potentiale kan også føre til øget skader fra høje lyde. Hvis du er bekymret om potentialet for tinnitus fra et lægemiddel, undgå høje lyde eller bære ørepropper som en sikkerhedsforanstaltning.


Relaterede artikler

© 2020 - mosolyorszag.com | Contact us: webmaster# mosolyorszag.com